Entä jos/what if...
...nämä tyypit eivät olisi uskoneet itseensä/these people had not believed in themselves?
Jos he olisivatkin ajatelleet seuraavanlaisesti/if they had thought like this:
"En lähe. Eehän siitä mittään tulis ku eihän siihen suuntaan oo kukkaan ennenkää purjehtinna."
"I'm not going. It will amount to nothing. Nobody has sailed into that direction before."
(Kolumbus/Columbus)
"Unohan koko kirjotushomman. Eehän sillä kukkaan elä ja en minä taija ies osata".
"I'll forget about this writing business for good. Nobody makes a living out of it and I don't think I have the talent for it anyway." (Leo Tolstoi/Leo Tolstoy)
"Kyllä se kuormurikuskin homma on kuitenki vakkaampi ku palkka juoksee joka kuukausi..."
"I supposed I'm better off being a lorry driver, it is a steady job with fixed wages..."
(Elvis Presley)
"Jos tämmönen kunttura sittennii mänis vuan kotikartannoon vanahapoekaeläjäks ja heittäsin nuo pensselit poekkeen."
"I should probably just retire to my country house, being so frail and all, and toss my paint brushes."
(Henri de Toulouse-Lautrec)
Kukaan heistä ei luovuttanut, eikä meidänkään pitäisi.
None of them gave up, and neither should we.
Jos he olisivatkin ajatelleet seuraavanlaisesti/if they had thought like this:
"En lähe. Eehän siitä mittään tulis ku eihän siihen suuntaan oo kukkaan ennenkää purjehtinna."
"I'm not going. It will amount to nothing. Nobody has sailed into that direction before."
(Kolumbus/Columbus)
"Unohan koko kirjotushomman. Eehän sillä kukkaan elä ja en minä taija ies osata".
"I'll forget about this writing business for good. Nobody makes a living out of it and I don't think I have the talent for it anyway." (Leo Tolstoi/Leo Tolstoy)
"Kyllä se kuormurikuskin homma on kuitenki vakkaampi ku palkka juoksee joka kuukausi..."
"I supposed I'm better off being a lorry driver, it is a steady job with fixed wages..."
(Elvis Presley)
"Jos tämmönen kunttura sittennii mänis vuan kotikartannoon vanahapoekaeläjäks ja heittäsin nuo pensselit poekkeen."
"I should probably just retire to my country house, being so frail and all, and toss my paint brushes."
(Henri de Toulouse-Lautrec)
Kukaan heistä ei luovuttanut, eikä meidänkään pitäisi.
None of them gave up, and neither should we.
![]() |
